همه آنچیزی که باید در مورد بهداشت دهان و دندان بدانیم !


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 7 دی 1400
بازدید : 224
نویسنده : mozhgan

پکیج پیشگیری و مراقبتی بهداشت دهان و دندان به منظور پیشگیری از پوسیدگی یا caries free  شدن:

 اگر چه حذف مکانیکی پلاک میکروبی با استفاده از مسواک و نخ دندان در پیشگیری از پوسیدگی و مشکلات لثه ای اهمیت فراوان دارد، اما  برای کنترل پوسیدگی های دندانی کافی نیست. به این منظور نیاز به استفاده از مکمل هایی شیمیایی چون فلوراید، زایلیتول، کلسیم و فسفات است. در عین حال داشتن رژیم غذایی مناسب برای رسیدن به این منظور ضروری است. با بهترین کلینیک دندانپزشکی ترمیم و زیبایی دندان همراه باشید. 

در پروسه ی پیشگیری از پوسیدگی آیا نیاز به دندانپزشک داریم؟

 90% بیشگیری از ایجاد پوسیدگی دندانی و بیماری های لثه ای به دستان خود ما قابل انجام بوده و با کسب اطلاعات کامل در مورد چگونگی رعایت بهداشت دهان و همچنین تصحیح عادات تغذیه ای قابل دستیابی است. تنها چکاپ های دوره ای از طریق معاینات کلینیکی و رادیوگرافی توسط دندانپزشک انجام می شود تا از بابت موثر بودن روند درمان اطمینان خاطر حاصل شود. 

بیشتربخوانید... بلیچینگ دندان بهتر است یا کامپوزیت

اولین قدم برای بدون پوسیدگی شدن یا caries free شدن کدام است؟

 اولین قدم در درمان های پیشگیری، حذف عامل ایجاد کننده ی بیماری های دندانی است. بیش از 90% بیماری های دندانی به علت تجمع پلاک میکروبی است و ایجاد بیماری های لثه ای و پوسیدگی دندان به دلیل حضور این بیو فیلم باکتریال است. پلاک میکروبی لایه ی نازک شیری رنگ و چسبنده و در ناحیه ی طوق (گردن) دندان ها و در مجاورت خط لثه ای است.   هدف از مسواک زدن و نخ زدن، حذف پلاک میکروبی و بهداشت و سلامت دهان و بدن است.  برای رسیدن به این هدف اولین گام را باید محکم برداشت. 

جهت آشنایی با  دندانپزشکی بارداری اینجا کلیک کنید.

آیا تعداد دفعات وزمان مسواک و نخ زدن برای همه ی افراد یکسان است؟

 بسته به وجود و یا عدم وجود پوسیدگی و مشکلات لثه  ای در دهان، تعداد دندان هایی که روکش شده و یا ترمیم شده اند و همچنین وجود فاکتورهای مستعدکننده چون ارث، مصرف سیگار و … تعداد دفعات و زمان مسواک و نخ زدن در افراد مختلف متغیر است. با انجام صحیح بهداشت دهان و برداشت کامل پلاک میکروبی ، حس خوب و خوشایندی ایجاد می شود که تجربه ی همین حس خوب می تواند مبنای ایجاد یک عادت صحیح در طولانی مدت باشد.

منبع: karajortho.ir

 





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com